مقالات آرشیو خبر ها
آیا دیبالا کاشته زن فوق العاده ی بعدی در یوونتوس است؟

آیا دیبالا کاشته زن فوق العاده ی بعدی در یوونتوس است؟

بعد از یک گل رویایی و کات دار از روی یک ضربه ی شروع مجدد در روز چهارشنبه ، پائولو دیبالا به دسته ی متخصصان ضربات ازاد یوونتوس پیوست. تحلیلی از نویسندگان گاتزتا دلااسپورت.

یوونتوس که در سری آ‌ در طول تمام تاریخش همواره مدعی جدی اسکودتو بوده ، ناگزیر در تمام این سالها راه های مختلفی برای گلزنی  پیدا کرده و ضربات آزاد هم از این قائده مستثنا نبوده اند.

پائولو دیبالا در همان ده دقیقه ی اول بازی با یک لحظه ی تماشایی از خودش به یادگار گذاشت و با چسباندن توپ از روی ضربه ای ایستگاهی کار یووه را برای پیروزی روز چهارشنبه آسان کرد.این بازیکن ۲۲ ساله ضربه ای تمیز را راهی دروازه ی پیرلوییجی گولینی بی نوا نمود تا یووه را خیلی سریع پیش بیندازد.

این گل مهاجم آرژانتینی یووه او را از لحاظ تعداد گل زده به ازای دقایق حضور در بازی در میان بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه قرار داد. حالا که این ضربه ی ازاد اینقدر در ذهنمان زنده و تازه است ، می خواهیم به بقیه ی متخصصان این نوع ضربات با پیراهن یووه نگاهی بیندازیم ، کسانی که با جادویشان بارها عاشقان بانوی پیر را به وجد اوردند.

کارلوس توز | ۲ گل

او که در این فصل جایش را به هم وطنش داده است ، او تا به حال دو بار توانسته از روی ضربه ی ازاد گل زنی کند. این مهاجم بی رحم همیشه در هر باشگاهی که عضوش بوده ، تاثیرش را گذاشته و ان دو گل شاهدی بر این مدعاست.

زین الدین زیدان | ۵ گل

اسطوره ی فرانسوی ، حالا بر مسند پرصحبت ترین نیمکت دنیای فوتیال نشسته ، روزهایش با بانوی پیر را با زدن ۵ گل از روی ضربات ازاد به یاد ماندنی تر کرد. با توجه به اینکه او مجموعه ی بی پایانی از توانایی های تکنیکی شامل دریبل ، ضربات سر ، پاس و شوت داشت ، عجیب نیست که هافبک تهاجمی ان روزهای یووه وقتی که فرصتی برای امتحان کردن شانسش پیدا می کرد ، از ان حداکثر استفاده را می برد.

روبرتو باجو | ۸ گل

درست جلوتر از مرد فرانسوی ، همتای ایتالیایی اش ، یکی از مارکو پولوهای سری آ‌، روبرتو باجو قرار دارد.در ۱۴۱ بازی بین سالهای ۱۹۹۰-۱۹۹۵ ، او ضربات کاشته ی کات دار تردمارکی را به ثمر رساند که تیمش را به افتخاراتی چون جام یوفا ، سری آ و کوپا ایتالیا مفتخر کرد.و بعد از ان راهی میلان شد.

آندره آ‌ پیرلو | ۱۲ گل

در نقطه ی مقابل روبرتو باجو ، آندره آ‌ پیرلو بلافاصله بعد از اینکه به عنوان یک اسطوره ی آث میلان شناخته میشد ، با رهبری ارکستر چهار اسکودتوی پیاپی و ۲ سوپرکاپ و ۱ جام حذفی به چهره ای ماندگار در تاریخ یووه بدل گردید.او تا قبل از اینکه میرالم پیانیچ به تازگی جای او را در بگیرد , بهترین درصد تبدیل کردن ضربه ی ازاد به گل را در بین بازیکنان سری آ‌ داشت.

میشل پلاتینی | ۱۵ گل

علی رغم اینکه بازیکن سابق تیم ملی فرانسه به خاطر درگیری هایش در رسوایی هایی فیفا ، احتمال محرومیتی طولانی را در پیش رویش می بیند ، ، هواداران یوونتوس عشقی ابدی به او بابت کمک هایش به باشگاه تورینی خواهند داشت. برنده ی ۳ توپ طلا و ۳ عنوان اقای گلی ، یک کاشته زن قهار بود ، او ۱۵ گل از این طریق به ثمر رساند و برای باشگاه ۷ جام در طول دوره ی درخشان حضورش در دهه ی ۸۰ در این باشگاه به ارمغان اورد.

آلساندرو دلپیرو | ۲۲ گل

معادل کلمه ی ضربه ی ازاد و یوونتوس ، آلساندرو دلپیرو ، وقتی صحبت از ضربات ازاد می شود ، قهرمان بلامنازع تاریخ باشگاه است. او در طول حضورش در ایتالیا ۵۱۳ بازی برای یوونتوس به انجام رسانید و هواداران و رقبای سابقش او را به خاطر خوشحالی گل معروفش با دراوردن زبان بعد از گل ضربه ی آزادش به اینتر، به راحتی به یاد خواهند اورد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: